Nachos, cheese & Peas Sauce


Serious sedap!. Mana lah saya letak resepi utk Peas Sauce & Cheese Melt tu. Tak ingta. Tapi rasa dia saya ingat. Buat ni sebab selalu makan kat kedai. Kan mahal. So, saya buat berdasarkan apa yg saya dah rasa kat kedai.
Sos kacang peas tu, saya masak dgn sour cream. Kacang peas frozen tu saya rebus & blend sampai hancur.
Cheese yg melt tu masak atas api je; chedar cheese & susu segar. Kacau sampai pekat, tabur atas nachos.
Daging kisar masak kejap dgn pepper atas kuali.
Tomato, bawang hijau fresh, gaul dgn salad vinegar.
Nachos rangup tu; beli roti tortila kat tesco or giant or carrefour ke.. ada kat bahagian roti. Pastu masuk dlm oven, bakar kejap. Potong2 dulu ikut suka.
Dah susun atas pinggan hidang, (nachos, daging, sayur) tabur cheese melt. Masuk dlm microwave kejap.
Nak makan, letak peas sauce kat tengah sebagai dip dia.
Nyam2!

0 comments:

Post a Comment